קדושה

  • אכילה כקרבן עולה בשעת האכילה יכוון את אכילתו לשם שמים ויאכל אך ורק דברים הכשרים בדקדוק ובהקפדה ויאמר על שולחנו דברי תורה אפילו כאשר הוא אוכל יחידי. אז תשרה עליו רוח קדושה וטהרה ואכילתו נחשבת כקרבן לפני ה' ית'. ראשית חכמה
  • סגולה לסילוק הס"א יאמר בשעת אכילה הריני אוכל לא להנאת גופי כלל‚ רק שיהיה לי כח לעבודת הבורא יתברך שמו‚ על ידי זה בורא מלאכים קדושים ומסלק ממנו הס"א ספר הסגולות לרבני ישיבת כתר שושנים
  • סגולה וסיוע גדול לחזור בתשובה אמירת הקטורת וכוונת סממניה הוא סיוע גדול לחזור בתשובה גורי האר"י ז"ל
  • סגולה להנזהר בענוה ז' דברים בענוה. זוכה לעוה"ב, תורתו משתמרת, שכינה שורה עימו, ניצול מפורעניות, הכל מרחמין עליו, ניצול מאשה רעה, וניצול מכמה מעבירות. אוצר הסגולות
  • סגולה ליראת שמים על ידי צדקה לצדיקים אמיתיים ולעניים מהוגנים זוכה לראות אור הצדיק ועל ידי זה זוכה לקבל ממנו יראה ואהבה. ליקוטי עצות
  • אוכל לעבודת הבורא בעת האכילה יאמר בפה מלא כי אין הוא אוכל להנאת גופו אלא רק לבריאות הגוף ולעבודת הבורא. בזה הדיבור נברא מלאך חדש אשר מסלק את הסטרא אחרא. ספר פענח רזא פרשת בעלותך
  • להאמין בצדיק האמת וּבְכֵן תְּזַכֵּנִי בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים לְהַאֲמִין בְּצַדִּיקֵי אֱמֶת וְלֹא יִכְנֹס בְּמַחֲשַׁבְתִּי וְדַעְתִּי שׁוּם הִרְהוּר וּמַחֲשָׁבָה כְּלָל עַל הַמַּחֲלֹקֶת שֶׁיֵּשׁ בֵּין הַצַּדִּיקֵי אֱמֶת, רַק אֶזְכֶּה לְהַאֲמִין בְּצַדִּיקֵי אֱמֶת בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה וְלֹא יִהְיֶה לִי שׁוּם הִרְהוּר וְקֻשְׁיָא עֲלֵיהֶם וְעַל הַמַּחֲלֹקֶת שֶׁבֵּינֵיהֶם כְּלָל: רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם אִם אָמְנָם פָּגַמְתִּי בְּטִפֵּי מוֹחִי, אֲשֶׁר עַל יְדֵי זֶה אֵינִי רָאוּי וּכְדַאי לְהִתְקָרֵב לְצַדִּיקֵי אֱמֶת וְלִזְכּוֹת לְהַאֲמִין בָּהֶם בֶּאֱמֶת, אֲשֶׁר מֵחֲמַת זֶה בָּאִים עָלַי מַחְשְׁבוֹת חוּץ וְהִרְהוּרִים לְהַרְהֵר אַחֲרֵיהֶם, חַס וְשָׁלוֹם: אָנָּא יְהֹוָה, אַל תַּעֲשֶׂה עִמִּי כַּחֲטָאַי, וְאַל תְּדִינֵנִי כְּמִפְעָלַי, וַעֲשֵׂה לְמַעַנְךָ וְלֹא לְמַעֲנִי וּמַלֵּא בַּקָּשָׁתִי בְּרַחֲמִים וְזַכֵּנִי שֶׁלֹּא יִכְנֹס בְּלִבִּי שׁוּם קֻשְׁיָא וְהִרְהוּר כְּלָל עַל הַצַּדִּיקֵי אֱמֶת וְעַל הַמַּחֲלֹקֶת שֶׁבֵּינֵיהֶם, רַק אֶזְכֶּה לְהַאֲמִין בָּהֶם תָּמִיד בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה בֶּאֱמֶת וַחֲמֹל עָלַי בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים, וְזַכֵּנִי לָשׁוּב אֵלֶיךָ בֶּאֱמֶת וּלְהַשִּׂיג אֹרְחוֹת חַיִּים, וּבַמָּקוֹם שֶׁקִּלְקַלְתִּי שָׁם אֶתְתַּקֵּן וְתָשִׁיב אוֹתִי בְּרַחֲמֶיךָ וַחֲסָדֶיךָ הַגְּדוֹלִים מִמָּוֶת לְחַיִּים, מֵחָמֵץ לְמַצָּה, מִיִּרְאָה רָעָה לְיִרְאָה טוֹבָה, מִקּוֹל פָּגוּם מֵחָכְמָה פְּגוּמָה לְקוֹל טוֹב לְחָכְמָה טוֹבָה, "תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָח קרא עוד
    וּבְכֵן תְּזַכֵּנִי בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים לְהַאֲמִין בְּצַדִּיקֵי אֱמֶת וְלֹא יִכְנֹס בְּמַחֲשַׁבְתִּי וְדַעְתִּי שׁוּם הִרְהוּר וּמַחֲשָׁבָה כְּלָל עַל הַמַּחֲלֹקֶת שֶׁיֵּשׁ בֵּין הַצַּדִּיקֵי אֱמֶת, רַק אֶזְכֶּה לְהַאֲמִין בְּצַדִּיקֵי אֱמֶת בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה וְלֹא יִהְיֶה לִי שׁוּם הִרְהוּר וְקֻשְׁיָא עֲלֵיהֶם וְעַל הַמַּחֲלֹקֶת שֶׁבֵּינֵיהֶם כְּלָל:

    רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם אִם אָמְנָם פָּגַמְתִּי בְּטִפֵּי מוֹחִי, אֲשֶׁר עַל יְדֵי זֶה אֵינִי רָאוּי וּכְדַאי לְהִתְקָרֵב לְצַדִּיקֵי אֱמֶת וְלִזְכּוֹת לְהַאֲמִין בָּהֶם בֶּאֱמֶת, אֲשֶׁר מֵחֲמַת זֶה בָּאִים עָלַי מַחְשְׁבוֹת חוּץ וְהִרְהוּרִים לְהַרְהֵר אַחֲרֵיהֶם, חַס וְשָׁלוֹם:

    אָנָּא יְהֹוָה, אַל תַּעֲשֶׂה עִמִּי כַּחֲטָאַי, וְאַל תְּדִינֵנִי כְּמִפְעָלַי, וַעֲשֵׂה לְמַעַנְךָ וְלֹא לְמַעֲנִי וּמַלֵּא בַּקָּשָׁתִי בְּרַחֲמִים וְזַכֵּנִי שֶׁלֹּא יִכְנֹס בְּלִבִּי שׁוּם קֻשְׁיָא וְהִרְהוּר כְּלָל עַל הַצַּדִּיקֵי אֱמֶת וְעַל הַמַּחֲלֹקֶת שֶׁבֵּינֵיהֶם, רַק אֶזְכֶּה לְהַאֲמִין בָּהֶם תָּמִיד בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה בֶּאֱמֶת וַחֲמֹל עָלַי בְּרַחֲמֶיךָ הָרַבִּים, וְזַכֵּנִי לָשׁוּב אֵלֶיךָ בֶּאֱמֶת וּלְהַשִּׂיג אֹרְחוֹת חַיִּים, וּבַמָּקוֹם שֶׁקִּלְקַלְתִּי שָׁם אֶתְתַּקֵּן וְתָשִׁיב אוֹתִי בְּרַחֲמֶיךָ וַחֲסָדֶיךָ הַגְּדוֹלִים מִמָּוֶת לְחַיִּים, מֵחָמֵץ לְמַצָּה, מִיִּרְאָה רָעָה לְיִרְאָה טוֹבָה, מִקּוֹל פָּגוּם מֵחָכְמָה פְּגוּמָה לְקוֹל טוֹב לְחָכְמָה טוֹבָה, "תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים שֹׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ נְעִימוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח כִּי עִמְּךָ מְקוֹר חַיִּים בְּאוֹרְךָ נִרְאֶה אוֹר"
    ליקוטי תפילות | מוהרנ"ת
  • סגולה ליראת שמים יכין 'מעצמו' ויניח ליד מיטתו קערה וספל עם מים לנטילת ידים של הבוקר אחרי השינה סגולות עם סגולה
  • קדושה באי אכילה כשאדם אוכל דבר מה בחשק ובתאווה ועוצר את עצמו באמצע אכילתו, עוצר את תאוותו לשם שמים הרי זה נחשב לו כקרבן לפני השם ית' וזה הדבר חשוב לפני ה' כמו יום שלם של תענית וזוכה שתשרה עליו רוח קדושה. ספר חסידים
  • סגולה לתעניות בעת אכילתו יפסיק באמצע לשניות ספורות {18 שניות} וזה הדבר שמתגבר על תאוות אכילתו נחשבת בעיני הבורא ית' יותר מתענית. בשם צדיקים
  • סגולה לאמונה תמימה בה' על ידי שמכניס אורחים תלמידי חכמים לתוך ביתו זוכה לאמונה תמימה בה' וזוכה לשבר את כל הכפירות. ליקוטי עצות

הירשם כאן לקבלת ניוזלטר!

שדות חובה מסומנים באדום