אויבים

  • להנצל מאדם רע כל הרואה אדם רע או את אויבו ירים את ידו הימנית ויאמר: "והמצפה אשר אמר יצף ה' ביני וביניך כי נסתר איש מרעהו. והאנישם אשר פתח הבית הכו בסנוורים למקטן ועד גדול וילאו למצוא הפתח." ויביט באותו אדם רע ויאמר: "תפול עליהם אימתה ופחד" ויביט השמיימה ויאמר: "בגדול זרועך ידמו כאבן עד יעבור עמך ה' עד יעבור עם זו קנית" ויאמר בלחש בינו לבין עצמו: "ה' ילחם לכם ואתם החרישון, ה' איש מלחמה ה' שמו. ה' ימלוך לעולם. ה' עוז לעמו יתן ה' יברך את עמו בשלום. עשה למען שמך עשה למען ימינך עשה למען קדושתך הושיעה ימינך וענני יהיו לרצון אמרי פי והגיון ליבי לפניך ה' צורי וגואלי. השל"ה הקדוש
  • להנצל מכל אויב ומסטין יאמר בבוקר לאחר ברכות השחר ג' פעמים את הפסוק "לא יתיצב איש בפניכם פחדיכם ומוראכם יתן ה' אלהיכם על פני כל הארץ אשר תדרכו בה כאשר דבר לכם" וזוהי סגולה אמיתית להנצל מכל אויב ומסטין ופגע רע ותהיה אימתו ויכבדו אותו הבריות כל אותו היום.
  • להפוך אויב לאוהב כשרואה אדם את אויבו יאמר ז' פעמים "אוריא"ל" בנשימה אחת ויהפוך אותו אויב לאוהב.
  • הגנה מאויבים יאמר בבוקר בכוונה גדולה ג' פעמים: "יהודי אני יהודי אני, אחיה יהודי אחיה יהודי אחיה יהודי, אמות יהודי אמות יהודי אמות יהודי, יהודי יהודי יהודי. ויהיה לו למגן וצנה והקדוש ברוך הוא יוציא מצרה נפשו.
  • סגולה לנצח את האויב אופן הביצוע: כל פסוק מתחלק לשניים, בכל חלק חמש מילים ושם הוי"ה מופיע כמילה שנייה. ימנה כל חלק באצבעותיו ויתחיל מהאגודל, נמצא שכל פעם שם ה' הוא באצבע (הסמוכה לאגודל). בסיום מניית שש החלקים יצביע לכיוון האוייב באצבע. (בן איש חי דרשות כי תצא בשם ארץ החיים מניקלשבורג) תּוֹרַת יְהוָה תְּמִימָה מְשִׁיבַת נָפֶשׁ    -    עֵדוּת יְהוָה נֶאֱמָנָה מַחְכִּימַת פֶּתִי. פִּקּוּדֵי יְהוָה יְשָׁרִים מְשַׂמְּחֵי לֵב    -    מִצְוַת יְהוָה בָּרָה מְאִירַת עֵינָיִם. יִרְאַת יְהוָה טְהוֹרָה עוֹמֶדֶת לָעַד    -    מִשְׁפְּטֵי יְהוָה אֱמֶת צָדְקוּ יַחְדָּו. (תהילים פרק י"ט פסוקים ח' ט' י') (בן איש חי דרשות כי תצא בשם ארץ החיים מניקלשבורג)
  • להפוך שונאיו לפניו אמרו הקדמונים שבזמן שרואה אדם לסטים או שונאים אחריו, שימהר מיד ליטול עפר מן הדרך אשר הוא שם, ויאמר עליו מזמור פרק ז' בתהילים: "שִׁגָּיוֹן, לְדָוִד: אֲשֶׁר שָׁר לַיהוָה עַל דִּבְרֵי כוּשׁ, בֶּן יְמִינִי. יְהוָה אֱלֹהַי, בְּךָ חָסִיתִי;    הוֹשִׁיעֵנִי מִכָּל-רֹדְפַי, וְהַצִּילֵנִי.  פֶּן-יִטְרֹף כְּאַרְיֵה נַפְשִׁי; פֹּרֵק, וְאֵין מַצִּיל. יְהוָה אֱלֹהַי, אִם-עָשִׂיתִי זֹאת; אִם-יֶשׁ-עָוֶל בְּכַפָּי. אִם-גָּמַלְתִּי, שׁוֹלְמִי רָע; וָאֲחַלְּצָה צוֹרְרִי רֵיקָם. יִרַדֹּף אוֹיֵב נַפְשִׁי, וְיַשֵּׂג וְיִרְמֹס לָאָרֶץ חַיָּי; וּכְבוֹדִי, לֶעָפָר יַשְׁכֵּן סֶלָה. קוּמָה יְהוָה, בְּאַפֶּךָ הִנָּשֵׂא, בְּעַבְרוֹת צוֹרְרָי; וְעוּרָה אֵלַי, מִשְׁפָּט צִוִּיתָ. וַעֲדַת לְאֻמִּים, תְּסוֹבְבֶךָּ; וְעָלֶיהָ, לַמָּרוֹם שׁוּבָה. יְהוָה, יָדִין עַמִּים: שָׁפְטֵנִי יְהוָה; כְּצִדְקִי וּכְתֻמִּי עָלָי. יִגְמָר נָא רַע, רְשָׁעִים וּתְכוֹנֵן צַדִּיק; וּבֹחֵן לִבּוֹת, וּכְלָיוֹת אֱלֹהִים צַדִּיק. מָגִנִּי עַל-אֱלֹהִים; מוֹשִׁיעַ, יִשְׁרֵי-לֵב. אֱלֹהִים, שׁוֹפֵט צַדִּיק; וְאֵל, זֹעֵם בְּכָל-יוֹם. אִם-לֹא יָשׁוּב, חַרְבּוֹ יִלְטוֹשׁ; קַשְׁתּוֹ דָרַךְ, וַיְכוֹנְנֶהָ. וְלוֹ, הֵכִין כְּלֵי מָוֶת; חִצָּיו, לְדֹלְקִים יִפְעָל. הִנֵּה יְחַבֶּל-אָוֶן; וְהָרָה עָמָל, וְיָלַד שָׁקֶר. בּוֹר כָּרָה, וַיַּחְפְּרֵהוּ; וַיִּפֹּל, בְּשַׁחַת יִפְעָל. יָשׁוּב עֲמָלוֹ בְרֹאשׁוֹ; וְעַל קָדְקֳדוֹ, חֲמָסוֹ יֵרֵד. אוֹדֶה יְהוָה כְּצִדְקוֹ; וַאֲזַמְּרָה, שֵׁם-יְהוָה עֶלְיוֹן." ואח קרא עוד

    אמרו הקדמונים שבזמן שרואה אדם לסטים או שונאים אחריו, שימהר מיד ליטול עפר מן הדרך אשר הוא שם, ויאמר עליו מזמור פרק ז' בתהילים: "שִׁגָּיוֹן, לְדָוִד: אֲשֶׁר שָׁר לַיהוָה עַל דִּבְרֵי כוּשׁ, בֶּן יְמִינִי. יְהוָה אֱלֹהַי, בְּךָ חָסִיתִי;    הוֹשִׁיעֵנִי מִכָּל-רֹדְפַי, וְהַצִּילֵנִי.  פֶּן-יִטְרֹף כְּאַרְיֵה נַפְשִׁי; פֹּרֵק, וְאֵין מַצִּיל. יְהוָה אֱלֹהַי, אִם-עָשִׂיתִי זֹאת; אִם-יֶשׁ-עָוֶל בְּכַפָּי. אִם-גָּמַלְתִּי, שׁוֹלְמִי רָע; וָאֲחַלְּצָה צוֹרְרִי רֵיקָם. יִרַדֹּף אוֹיֵב נַפְשִׁי, וְיַשֵּׂג וְיִרְמֹס לָאָרֶץ חַיָּי; וּכְבוֹדִי, לֶעָפָר יַשְׁכֵּן סֶלָה. קוּמָה יְהוָה, בְּאַפֶּךָ הִנָּשֵׂא, בְּעַבְרוֹת צוֹרְרָי; וְעוּרָה אֵלַי, מִשְׁפָּט צִוִּיתָ. וַעֲדַת לְאֻמִּים, תְּסוֹבְבֶךָּ; וְעָלֶיהָ, לַמָּרוֹם שׁוּבָה. יְהוָה, יָדִין עַמִּים: שָׁפְטֵנִי יְהוָה; כְּצִדְקִי וּכְתֻמִּי עָלָי. יִגְמָר נָא רַע, רְשָׁעִים וּתְכוֹנֵן צַדִּיק; וּבֹחֵן לִבּוֹת, וּכְלָיוֹת אֱלֹהִים צַדִּיק. מָגִנִּי עַל-אֱלֹהִים; מוֹשִׁיעַ, יִשְׁרֵי-לֵב. אֱלֹהִים, שׁוֹפֵט צַדִּיק; וְאֵל, זֹעֵם בְּכָל-יוֹם. אִם-לֹא יָשׁוּב, חַרְבּוֹ יִלְטוֹשׁ; קַשְׁתּוֹ דָרַךְ, וַיְכוֹנְנֶהָ. וְלוֹ, הֵכִין כְּלֵי מָוֶת; חִצָּיו, לְדֹלְקִים יִפְעָל. הִנֵּה יְחַבֶּל-אָוֶן; וְהָרָה עָמָל, וְיָלַד שָׁקֶר. בּוֹר כָּרָה, וַיַּחְפְּרֵהוּ; וַיִּפֹּל, בְּשַׁחַת יִפְעָל. יָשׁוּב עֲמָלוֹ בְרֹאשׁוֹ; וְעַל קָדְקֳדוֹ, חֲמָסוֹ יֵרֵד. אוֹדֶה יְהוָה כְּצִדְקוֹ; וַאֲזַמְּרָה, שֵׁם-יְהוָה עֶלְיוֹן."
    ואחר כך יאמר: "יהי רצון מלפניך ה' א-להינו וא-להי אבותינו אל עליון שתהפוך שונאי לפני כשם שהפכת שונאיו של אברהם אבינו שנאמר בו ה' על ימינך מחץ ביום אפו מלכים."

  • סגולה לשלום ולביטול המחלוקת על ידי תאוות אכילה נוצרת מחלוקת על האדם וכשמשברין את תאוות האכילה זוכה לשלום. ליקוטי עצות

הירשם כאן לקבלת ניוזלטר!

שדות חובה מסומנים באדום