page_title: כמה כואבת דקירת המחט כמה כואבת דקירת המחט | מוסדות שמ"ע :: מוסדות שמ"ע - שאו מרום עיניכם | הרב שלמה עופר

כמה כואבת דקירת המחט

Addthis Facebook Twitter Google+ Email Print
אמר להם הקדוש ברוך הוא לישראל, פתחו לי פתח כחודו של מחט ואפתח לכם פתח כפתחו של אולם. לפעמים נדמה לאדם כי ככל שהוא מנסה יותר להתקרב אל ה' ית' הרי שהוא מתרחק ממנו יותר, עולה מדרגה אחת ונופל שתיים, מטפס הוא בתשישות במעלה ההר והוא מתגלגל מטה מטה..
יחזקאל רוקח | י' תמוז ה'תשע"ד
אומר לו הקב"ה 'כחודו של מחט', דקירה קטנה, כה קטנה שלא רואים את החור שהיא יוצרת, אך כמה כואבת היא דקירת המחט... לעלות את המדרגה הראשונה בסולם הרוחניות זה קל אך הנפילה שבאה בעקבותיה כואבת, המדרגה הראשונה הינה להתעורר ולקבל החלטה.

רבונו של עולם אני רוצה להשתנות, אני אקבל עליי קבלות, רק תעזור לי לעמוד בהם... עוד לא סיים האדם את משפטו וכבר מתגבר עליו יצרו ומקשה עליו שבעתיים והוא זועק כלפי בורא עולם: רבונו של עולם היכן העזרה שבקשתי? הלא מאז שביקשתי בא אליי הייצר עם נשקים חדשים ומחודשים ואינני מצליח להודפו ממני?!

אומר לו הקב"ה: פתח לי פתח כחודו של מחט, כל מה שאתה צריך לעשות זה לעבור את הכאב של דקירת המחט, היא כואבת מאד אך כולם יודעים שאין לה השפעה, טיפסת מדרגה אחת, כל הכבוד! אבל אני רוצה שתעשה את הצעד הבא, צעד שנדמה ככאבים גדולים אך דע, אין לה השפעה, לו רק תתגבר על הכאב הקטן הזה הרי שאפתח לך פתח כפתחו של אולם.

עוד אומר הקב"ה, פתח לי פתח כחודו של מחט, אל תקפוץ גבוהה מידי, כאשר קופצים לעבר השלבים העליונים של סולם רוב הסיכויים הם ליפול וככל שהקפיצה גדולה יותר הרי שהמכה חזקה יותר. אל תקפוץ, אל תנסה להיות משה רבנו ביום אחד, גם למשה רבנו לקח שנים להגיע לאן שהגיע, גם הוא לא הגיע לשם בקפיצה. לכן אומר לנו בורא עולם: אתם תעלו שלב אחד ואז עוד אחד ואז, אם רק תעלו את השניים שלשה שלבים הראשונים אפתח לכם פתח כפתחו של אולם, או אז אדאג לכם למעלית שתוביל אתכם מעלה מעלה.

ולמה דווקא פתח של אולם? אמר האדמו"ר רא"מ מגור זיע"א: לפי שמצינו במשנה "כל הפתחים שהיו שם (בבית המקדש) היו להם דלתות חוץ משל אולם" כלומר, שפתח האולם היה פתוח תמיד. שאם פותח אדם את אותו פתח של מחט, פותח בפניו הקב"ה פתח כזה שאינו ננעל לעולם.

דפים קשורים

ליקוטי מוהר"ן תורה י"ז חלק 1 (להאזנה) הרב שלמה עופר | שאו מרום עינכים   ט"ו אלול ה'תשע"ג כי כל העולם לא נברא אלא בשביל ישראל, ישראל אשר בך אתפאר.. כי ישראל עלה במחשבה תחילה וכל אדם מישראל הקב"ה מתפאר בו... תניא פרק א | להאזנה הרב שלמה עופר | שאו מרום עינכים   ג' אדר ב ה'תשע"ד לפני שיורדת הנשמה לעולם "משביעים אותו, תהי צדיק, ואל תהי רשע, ואפילו כל העולם כולו אומרים לך צדיק אתה, היה בעיניך כרשע". אל תהי בעינך כרשע בשביל להישבר ולהיכנס לעצבות שהרי המשנה במסכת אבות אומרת "ואל תהי רשע בפני עצמך" אלא הכוונה היא שלעולם יטרח האדם להגיע לשלמות ולצדקות ושחלילה וחס לא ידמה בדעתו כי שלום עליו נפשו כי יכול האדם להיות צדיק להרבה דברים ובעוברו על מצווה אחת קטנה יחשב רשע כלפי אותה מצווה... היי‚ אלוקים אתה שם? שמעון גווירץ | שאו מרום עיניכם   כ"ח סיון ה'תשע"ד אתה מתפלל ומתפלל, האם יש מישהו שעונה? איך הוא עונה? אתה מבקש ממנו דברים, הוא שולח? איך הוא שולח? האם שמעתם פעם על אדם שאלוקים עצר אותו ברחוב ונתן לו כסף להוצאות שבת? ישראל אשר בך אתפאר הרב שלמה עופר | שאו מרום עינכים   ט"ו תמוז ה'תשע"ב

הרב שלמה עופר בשיעורו על שלשת האותות שנתן הקדוש ברוך הוא לעם ישראל שהם מהמצוות החשובות ביותר ביהדות, שבת ברית ותפילין, ראשי תיבותיהם שבת והם כלולים כולם בשבת...

מה נורא המקום הזה (להאזנה) הרב שלמה עופר | שאו מרום עינכים   ל' סיון ה'תשע"ב

עבודת ה' ית' מאהבה לא שוללת את היראה והפחד | את מי לעבוד את מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא או את המלך זקן וכסיל שמנסה לנצל אותך והיה עם תשמע בקולו הוא אף ידון אותך בגהינום שהרי הוא הייצר הרע, הוא השטן והוא מלאך המוות.

ליקוטי מוהר"ן תורה י"ז חלק 1 (להאזנה) הרב שלמה עופר | שאו מרום עינכים   ט"ו אלול ה'תשע"ג כי כל העולם לא נברא אלא בשביל ישראל, ישראל אשר בך אתפאר.. כי ישראל עלה במחשבה תחילה וכל אדם מישראל הקב"ה מתפאר בו...
שדות חובה מסומנים באדום

הירשם כאן לקבלת ניוזלטר!

שדות חובה מסומנים באדום