page_title: פיוט האקדמות עם תרגום פיוט האקדמות עם תרגום | מוסדות שמ"ע :: מוסדות שמ"ע - שאו מרום עיניכם | הרב שלמה עופר

פיוט האקדמות עם תרגום

Addthis Facebook Twitter Google+ Email Print
את הפיוט חיבר רבי מאיר בר' יצחק שליח צבור נהוראי, שחי בגרמייזא ומת לפני שנת 1096, בחלק ראשון מוסר את שבחו של הקב"ה בבריאת העולם והמלאכים לשרתו, ובבחירת עם ישראל להללו ולשבחו. בחלק השני מתאר את הויכוח של אומות העולם עם ישראל הנרדפים בגולה ונהרגים על קידוש השם. האומות מסיתות לעזוב אמונתם ולהתבולל בגויים, ובני ישראל משיבים כי הם מקווים לישועה, וטוב מוזמן להם בעולם הבא.
שמעון גווירץ | א' סיון ה'תשע"ו
אַקְדָמוּת מִילִין, וְשָׁרָיוּת שׁוּתָא:
בִּתְחִלַּת הַמִּלִּים וְרֵאשִׁית שִׂיחָתִי
אַוְלָא שָׁקִילְנָא, הַרְמָן וּרְשׁוּתָא:
תְּחִלָּה אֲבַקֵּשׁ הַסְכָּמָה וּרְשׁוּת מְהַשֶׁיִ"תְ
בְּבָבֵי תְּרֵי וּתְלַת, דְאֶפְתַּח בְּנַקְשׁוּתָא:
בִּשְׁנַיִם וּשְׁלֹשָׁה מַאֲמָרִים שֶׁאֶפְתַּח בִּרְעָדָה
בְּבָרֵי דְבָרֵי, וְטָרֵי עֲדֵי לְקַשִׁשׁוּתָא:
בִּרְשׁוּת בּוֹרֵא הָעוֹלָם וְסוֹבְלוֹ עַד זִקְנָה
 
לְאַחַר שֶׁנָּטַל רְשׁוּת מַתְחִיל בְּשֶׁבַח הַקָבָּ"ה:
גְ
בוּרָן עָלְמִין לֵיה, וְלָא סִפֵּק פְּרִישׁוּתָא:
גְּבוּרַת עוֹלָמִים לוֹ וְאֵין יְכֹלֶת וְאֶפְשָׁרוּת לְפַרְשָׁהּ
גְוִיל אִלּוּ רְקִיעֵי, קְנֵי כָּל חוּרְשָׁתָא:
אִלּוּ הָרְקִיעִים הָיוּ קְלָף וַעֲצֵי הַחֻרְשׁוֹת עֵטִים
דְיוֹ אִלּוּ יַמֵּי, וְכָל מֵי כְּנִישׁוּתָא:
אִלּוּ כָל הַיַּמִּים וּמִקְוֵי הַמַּיִם הָיוּ עֲשׂוּיִים מִדְּיוֹ
דַיְירֵי אַרְעָא סַפְרֵי, וְרַשְׁמֵי רַשְׁוָתָא:
אִלּוּ כָל דַּיָּרֵי הָאָרֶץ הָיוּ סוֹפְרִים וְרוֹשְׁמֵי רְשִׁימוֹת
הֲדַר מָרֵי שְׁמַיָא, וְשַׁלִיט בְּיַבֶּשְׁתָּא:
לֹא הָיָה בִּיכָלְתָּם לִכְתֹּב הַדְרַת כְּבוֹדוֹ שֶׁל אֲדוֹן הַשָּׁמַיִם וְהַשַּׁלִּיט בַּיַּבָּשָׁה
הָקֵם עָלְמָא יְחִידָאֵי, וְכַבְּשֵׁיהּ בְּכַבְּשׁוּתָא:
שֶׁהֵקִים אֶת הָעוֹלָם לְבַדּוֹ וְהֶעֱלִים מִן הַבְּרוּאִים עַל מָה הָעוֹלָם עוֹמֵד
וּבְלָא לֵאוּ שַׁכְלְלֵיה, וּבְלָא תְשָׁשׁוּתָא:
וּבְלִי עָמַל וַעֲיֵפוּת וּבְלִי תְּשִׁישׁוּת יִסֵּד אֶת הָעוֹלָם
וּבְאָתָא קַלִילָא, דְלֵית בָּהּ מְשָׁשׁוּתָא:
וּבְאוֹת ה' שֶׁהִיא קַלָּה בְּבִטּוּיָהּ וְאֵין בָּהּ מַמָּשׁוּת
זַמִין כָּל עֲבִידְתֵּיהּ, בְּהַךְ יוֹמֵי שִׁתָּא:
הֵכִין כָּל מְלַאכְתוֹ בְּשֵׁשֶׁת יָמִים אֵלּוּ
זֵהוֹר יְקָרֵיה עֲלִי, עֲלֵי כּוּרְסֵיהּ דֶּאֱשָׁתָא:
וּבַיּוֹם הַשְּׁבִיעִי זֹהַר יְקָר כְּבוֹדוֹ עָלָה עַל כִּסֵּא אֵשׁ
חֲיָל אֶלֶף אַלְפִין וְרִבּוֹא, לְשַׁמְשׁוּתָא:
אֶלֶף אַלְפֵי רִבְבוֹת חַיָּלִים שֶׁיְּשַׁמְּשׁוּהוּ
חַדְתִּין נְבוֹט לְצַפְרִין, סַגִיאָה טְרָשׁוּתָא:
מַלְאָכִים חֲדָשִׁים צוֹמְחִים כָּל בֹּקֶר וְרַבָּה אֱמוּנָתָם
טְפֵי יְקִידִין שְׂרָפִין, כְּלוּל גַפֵּי שִׁתָּא:
וְיוֹתֵר שְׂרָפִים בַּעֲלֵי שֵׁשׁ כְּנָפַיִם
טְעֵם עַד יִתְיְהֵב לְהוֹן, שְׁתִּיקִין בְּאַדִשְׁתָּא:
עַד שֶׁהֵם מְקַבְּלִים רְשׁוּת לוֹמַר קְדֻשָּׁה שׁוֹתְקִים בִּדְמָמָה
יְקַבְּלוּן דֵין מִן דֵין שָׁוֵי, דְלָא בְּשַׁשְׁתָּא:
מְקַבְּלִים רְשׁוּת זֶה מִזֶּה שָׁוֶה בְּשָּׁוֶה לוֹמַר קְדֻשָּׁה יַחַד בְּלֹא לְאַחֵר
יְקַר מְלֵי כָל אַרְעָא, לִתְלוֹתֵי קְדוּשְׁתָּא:
לְשַׁבֵּחַ כְּבוֹדוֹ אֲשֶׁר מְלֹא כָל הָאָרֶץ כְּבוֹדוֹ בְּשָׁלֹשׁ קְדֻשּׁוֹת שֶׁל "קָדוֹשׁ"
כְּקָל מִן קֳדָם שַׁדַי, כְּקָל מֵי נְפִישׁוּתָא:
קוֹלָם הוּא כְּקוֹל אֲשֶׁר לִפְנֵי ה' - חָזָק כְּקוֹל שֶׁל כִּנּוּסֵי מַיִם רַבִּים
כְּרוּבִין קֳבֵל גַלְגַלִין, מְרוֹמְמִין בְּאַוְשָׁתָא:
הַכְּרוּבִים מוּל הָאוֹפַנִּים מְשַׁבְּחִים אֶת ה' בְּקוֹל גָּדוֹל
לְמֶחֱזֵי בְּאַנְפָּא עֵין, כְּוַת גִירֵי קַשְׁתָּא:
כִּמְהִירוּת רְאִיַּת הָעַיִן. וּמְהִירוּת הַחֵץ שֶׁעָף מִן הַקֶּשֶׁת
לְכָל אֲתַר דְמִשְׁתַּלְחִין, זְרִיזִין בְּאַשְׁוָתָא:
לְכָל מָקוֹם שֶׁנִּשְׁלָחִים מִזְדָּרְזִים בַּחֲרָדָה.
מְבָרְכִין בְּרִיךְ יְקָרֵהּ, בְּכָל לְשָׁן לְחִישׁוּתָא:
מְבָרְכִים כְּבוֹד ה' בְּכָל לָשׁוֹן שֶׁמְּלַחֲשִׁים
מֵאֲתַר בֵּית שְׁכִינְתֵּהּ, דְלָא צָרִיךְ בְּחִישׁוּתָא:
מִמְּקוֹם בֵּית שְׁכִינָתוֹ שֶׁלֹּא צָרִיךְ לְחַפְּשׂוֹ
נְהִים כָּל חֵיל מְרוֹמָא, מְקַלְסִין בַּחֲשַׁשְׁתָּא:
נוֹהֲמִים כָּל צְבָא מָרוֹם וּמְשַׁבְּחִים אוֹתוֹ בְּאֵימָה
נְהִירָא מַלְכוּתֵהּ, לְדָר וְדָר לְאַפְרַשְׁתָּא:
הֲדַר מַלְכוּתוֹ בְּכָל דּוֹר וְדוֹר מִתְגַּלֶּה וּמִתְפָּרֵשׁ
סְדִירָא בְּהוֹן קְדוּשְׁתָּא, וְכַד חַלְפָא שַׁעְתָּא:
כְּשֶׁסִּיְּמוּ הַמַּלְאָכִים לוֹמַר קְדֻשָּׁה וְכַאֲשֶׁר עוֹבֶרֶת שְׁעָתָם
סִיוּמָא דִלְעָלַם, וְאוֹף לָא לִשְׁבוּעָתָא:
הֵם סִיְּמוּ לְעוֹלָם וְאַף לֹא לְאַחַר שֶׁבַע שְׁנֵי שְׁמִיטָה
 
שִׁבְחָם שֶׁל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל:
עֲ
דַב יְקַר אַחֲסַנְתֵּהּ, חֲבִיבִין דְבִקְבַעְתָּא:
אֲבָל יְקָר נַחֲלָתוֹ - בְּנֵי יִשְׂרָאֵל - חֲבִיבִים בְּיוֹתֵר לִפְנֵי ה', שֶׁהֲרֵי בִּקְבִיעוּת
עֲבִידִין לֵיהּ חֲטִיבָא, בִּדְנַח וּשְׁקַעְתָּא:
עוֹשִׂים לוֹ שֶׁבַח וְיִחוּד - קְרִיאַת שְׁמַע - בִּזְרִיחַת הַשֶּׁמֶשׁ וּבִשְׁקִיעָתָהּ
פְּרִישָׁן לְמָנָתֵהּ, לְמֶעְבַּד לֵיהּ רְעוּתָא:
מֻפְרָשִׁים הֵם לְחֶלְקוֹ לַעֲשׂוֹת לוֹ רְצוֹנוֹ
פְּרִישׁוּתֵהּ שְׁבָחֵהּ, יְחַווּן בְּשָׁעוּתָא:
נִפְלָאוֹת שְׁבָחָיו מְסַפְּרִים בְּכָל שָׁעָה
צְבִי וְחָמִיד וְרָגִיג, דְיִלְאוֹן בְּלָעוּתָא:
ה' רוֹצֶה, חוֹמֵד וּמִתְאַוֶּה שֶׁיַּעַמְלוּ יִשְׂרָאֵל בַּעֲמַל הַתּוֹרָה
צְלוֹתְהוֹן בְּכֵן מְקַבֵּל, וְהַנְיָא בָּעוּתָא:
תְּפִלָּתָם מִתְקַבֶּלֶת וּמוֹעִילָה בַקָּשָׁתָם
קְטִירָא לְחֵי עָלְמָא, בְּתָגָא בִּשְׁבוּעָתָא:
תְּפִלָּתָם קְשׁוּרָה לְחַי הָעוֹלָמִים בְּכִתְרוֹ עַל יְדֵי שְׁבוּעָה
קֳבֵל יְקַר טוֹטֶפְתָּא, יְתִיבָא בִקְבִיעוּתָא:
כְּנֶגֶד כְּבוֹד הַתְּפִלִּין שֶׁל ה', שָׁם יוֹשֶׁבֶת תְּפִלָּתָם בִּקְבִיעוּת
רְשִׁימָא הִיא גוּפָא, בְּחָכְמְתָא וּבְדַעְתָּא:
רְשׁוּמָה הִיא עַצְמָהּ בְּחָכְמָה וּבְדַעַת
רְבוּתְהוֹן דְיִשְׂרָאֵל, קְרָאֵי בִשְׁמַעְתָּא:
גְּדֻלָּתָן שֶׁל יִשְׂרָאֵל שֶׁקּוֹרְאִים שְׁמַע יִשְׂרָאֵל
שְׁבַח רִבּוֹן עַלְמָא, אֲמִירָא דַכְוָתָא:
מְשַׁבְּחִים אֶת רִבּוֹן הָעוֹלָם בַּאֲמָרוֹת טְהוֹרוֹת
שְׁפַר עֲלֵיהּ לְחַווּיֵהּ, בְּאַפֵּי מַלְכְּוָתָא:
טוֹב וְיָפֶה לְהַגִּיד שֶׁבַח ה' בִּפְנֵי מְלָכִים

הַוִּכּוּחַ בֵּין אֻמּוֹת הָעוֹלָם לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל:
תָּ
אִין וּמִתְכַּנְשִׁין, כְּחֵיזוּ אַדְוָתָא:
אֻמּוֹת הָעוֹלָם בָּאוֹת וּמִתְאַסְּפוֹת כְּגַלֵּי הַיָּם
תְּמֵהִין וְשַׁיְילִין לֵיהּ, בְּעֵסֶק אַתְוָתָא:
מִתְפַּלְּאִים וְשׁוֹאֲלִים אֶת יִשְׂרָאֵל עַל עִסְקָם בְּאוֹתִיּוֹת הַתּוֹרָה
מְנָן וּמָאן הוּא רְחִימָךְ, שַׁפִּירָא בְּרֵיוָתָא:
מֵאַיִן וּמִי הוּא אוֹהַבְכֶם שֶׁהֶרְאָה לָכֶם פָּנִים יָפוֹת וּמְאִירוֹת
אֲרוּם בְּגִינֵהּ סָפִית, מִדוּר אַרְיְוָתָא:
שֶׁבִּשְׁבִילוֹ לְקִיתֶם מִמְּעוֹן אֲרָיוֹת - אֻמּוֹת הָעוֹלָם
יְקָרָא וְיָאָה אַתְּ, אִין תַּעַרְבִי לְמַרְוָתָא:
אֻמּוֹת הָעוֹלָם פּוֹנִים אֲלֵיהֶם: יְקָרִים וְיָפִים אַתֶּם תִּהְיוּ אִם תִּתְעָרְבוּ עִמָּנוּ
רְעוּתֵךְ נַעֲבֵיד לִיךְ, בְּכָל אַתְרְוָתָא:
אֶת רְצוֹנְכֶם נַעֲשֶׂה לָכֶם בְּכָל מָקוֹם

בְּנֵי יִשְׂרָאֵל מְשִׁיבִים בְּחָכְמָה:
בְּ
חָכְמְתָא מְתִיבָתָא לְהוֹן, קְצַת לְהוֹדָעוּתָא:
בְּחָכְמָה מְשִׁיבִים לָהֶם יִשְׂרָאֵל וּמוֹדִיעִים מִקְצָת שִׁבְחוֹ שֶׁל ה' וְאַהֲבָתוֹ לְעַם יִשְׂרָאֵל
יְדַעְתּוּן חַכְּמִין לֵיהּ, בְּאִשְׁתְּמוֹדָעוּתָא:
אִם הֱיִיתֶם חֲכָמִים לְהַכִּיר גְּדֻלַּת ה' לֹא הֱיִיתֶם מַצִּיעִים לָנוּ הַצָּעַתְכֶם
רְבוּתְכוֹן מָה חֲשִׁיבָא, קֳבֵל הַהִיא שְׁבַחְתָּא:
גְּדֻלַּתְכֶם שֶׁאַתֶּם מַבְטִיחִים מַה הִיא חֲשׁוּבָה לְעֻמַּת שֶׁבַח ה'
רְבוּתָא דְיַעֲבֵיד לִי, כַּד מַטְיָא שַׁעְתָּא:
הַגְּדֻלָּה שֶׁיַּעֲשֶׂה לָנוּ ה' כְּשֶׁתַּגִּיעַ הַשָּׁעָה - עֵת הַגְּאֻלָּה
בְּמֵיתֵי לִי נְהוֹרָא, וְתַחֲפֵי לְכוֹן בַּהֲתָא:
וְיָבִיא לָנוּ אוֹרָהּ, וּתְכַסֶּה אֶתְכֶם חֲשֵׁכָה וּבוּשָׁה
יְקָרֵיהּ כַּד אִתְגְלֵי, בְּתוּקְפָא וּבִגְבוּרְתָּא:
כְּשֶׁכְּבוֹד ה' יִתְגַּלֶּה בְּתֹקֶף וּבִגְבוּרָה
יְשַׁלֵם גְמֻלַיָא, לְסַנְאֵי וְנַגְוָתָא:
יְשַׁלֵּם גְּמוּל לְשׂוֹנְאָיו וּלְכָל אִיֵּי הַגּוֹיִים
צִדְקָתָא לְעַם חָבִיב, וְסַגְיָא זַכְוָתָא:
צְדָקוֹת יַעֲשֶׂה לָעָם הֶחָבִיב וְרַב הַזְּכֻיּוֹת
חֲדוּ שְׁלֵמָא בְּמֵיתֵי, וּמָנָא דַכְוָתָא:
שִׂמְחָה שְׁלֵמָה יָבִיא לָנוּ וְאֶת כְּלֵי הַמִּקְדָּשׁ הַטְּהוֹרִים
 
וּמָתַי יַעֲשֶׂה הַקָבָּ"ה כָּל זֹאת לְעַמּוֹ:
קִ
רְיְתָא דִירוּשְׁלֵם, כַּד יְכַנֵשׁ גַלְוָתָא:
לְעִיר יְרוּשָׁלַיִם כְּשֶׁיְּקַבֵּץ אֶת כָּל הַיְּהוּדִים מֵהַגָּלוּת
יְקָרֵיהּ מָטֵיל עֲלֵיהּ, בְּיוֹמֵי וְלֵילָותָא:
כְּבוֹדוֹ יַשְׁרֶה עָלֶיהָ יוֹמָם וְלַיִל
גְנוּנֵיהּ לְמֶעְבַּד בָּהּ, בְּתוּשְׁבְּחָן כְּלִילָתָא:
חֻפָּתוֹ - בֵּית הַמִּקְדָּשׁ - יַעֲשֶׂה בָּהּ לְשֶׁבַח וַעֲטָרָה
דְזֵיהוֹר עֲנָנַיָּא, לְמִשְׁפַּר כִּילָתָא:
וְהוּא יַזְהִיר הָעֲנָנִים לְיַפּוֹת הַחֻפָּה
לְפוּמֵיהּ דַּעֲבִידְתָּא, עֲבִידָן מְטַלַּלְתָּא:
לְפִי מַעֲשָׂיו שֶׁל כָּל אֶחָד כָּךְ ה' יַעֲשֶׂה בִּשְׁבִילוֹ חֻפָּה
בְּתַכְתַּקֵי דְהַב פִּיזָא, וּשְׁבַע מַעֲלָתָא:
בְּכִסְּאוֹת זָהָב פָּז עִם שֶׁבַע מַדְרֵגוֹת
תְּחִימִין צַדִיקֵי, קָדָם רַב פָּעֳלָתָא:
גְּבוּלָם שֶׁל הַצַּדִּיקִים לִפְנֵי רַב פְּעָלִים - כָּל צַדִּיק וּגְבוּלוֹ לְפִי מַעֲשָׂיו
וְרֵיוֵיהוֹן דָמֵי, לְשָׂבְעָא חֶדְוָתָא:
וּמַרְאֵיהֶם דּוֹמֶה כִּשְׂבֵעִים מְשִּׂמְחָה
רְקִיעָא בְּזֵיהוֹרֵיהּ, וְכוֹכְבֵי זִיוָתָא:
וְיָאִירוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ וְכַכּוֹכָבִים הַמְּאִירִים
הֲדָרָא דְלָא אֶפְשַׁר, לְמִפְרַט בִּשִׂפְוָתָא:
הַיֹּפִי וְהֶהָדָר שֶׁיִּהְיֶה שָׁם אִי אֶפְשָׁר לְפָרֵט בַּשְּׂפָתַיִם
וְלָא אִשְׁתְּמַע וְחָמֵי, נְבִיאָן חֶזְוָתָא:
וְלֹא שָׁמַע וְלֹא רָאָה אֶת הַיֹּפִי הַזֶּה לֹא נָבִיא וְלֹא חוֹזֶה
בְּלָא שָׁלְטָא בֵיהּ עֵין, בְּגוֹ עֵדֶן גִנְתָא:
עוֹד לֹא שָׁלְטָה עֵין בֶּן אָדָם בַּשָׂכָר הַמּוּכָן לַצַּדִּיקִים בְּגַן עֵדֶן
מְטַיְילֵי בֵיהּ חִנְגָּא, לְבַהֲדֵי דִשְׁכִינְתָּא:
יְטַיְּלוּ שָׁם הַצַּדִּיקִים בְּמָחוֹל יַחַד עִם הַשְּׁכִינָה
עֲלֵיהּ רַמְזֵי דֵין הוּא, בְּרַם בְּאֶמְתָנוּתָא:
עַל ה' יוֹרוּ בְּאֶצְבַּע "זֶה אֱלֹקֵינוּ" אֲבָל יַעֲשׂוּ זֹאת בְּאֵימָה
שַׂבַּרְנָא לֵיהּ בְּשִׁבְיָן, תְּקוֹף הֵמָנוּתָא:
זֶהוּ אֱלֹקֵינוּ שֶׁקִּוִּינוּ לוֹ בְּגָלוּת בְּחֹזֶק אֱמוּנָה
יַדְבֵּר לָן עָלְמִין, עֲלֵמִין מְדַמוּתָא:
הוּא יַנְהִיגֵנוּ לְעוֹלָמִים - וּמֵרֹב שִׂמְחָה - כַּעֲלָמוֹת הַיּוֹצְאוֹת בְּמָחוֹל נִהְיֶה דּוֹמִים
מְנָת דִילָן דְּמִלְּקַדְמִין, פָּרֵשׁ בַּאֲרָמוּתָא:
הַמַּתָּנָה שֶׁלָּנוּ מִקֶּדֶם הוּא כְּבָר הִפְרִישָׂה כִּתְרוּמָה

הַמִּלְחָמָה בֵּין שׁוֹר הַבָּר וְהַלִּוְיָתָן:
טְ
לוּלָא דְלִוְיָתָן, וְתוֹר טוּר רָמוּתָא:
שְׂחוֹק וּמִלְחַמְתָּם שֶׁל לִוְיָתָן וְשׁוֹר הַבָּר שֶׁעַל הֶהָרִים הַגְּבוֹהִים
וְחַד בְּחַד כִּי סָבִיךְ, וְעָבִיד קְרָבוּתָא:
זֶה בְּזֶה הֵם נֶאֱחָזִים וְעוֹשִׂים מִלְחָמָה
בְּקַרְנוֹהִי מְנַגַּח בְּהֵמוֹת, בְּרַבְרְבוּתָא:
בְּקַרְנָיו יִנַגַּח שׁוֹר הַבָּר בַּגַּאֲוָה
יְקַרְטַע נוּן לְקִבְלֵהּ, בְּצִיצוֹי בִּגְבוּרְתָּא:
יְדַלֵּג הַדָּג - הַלִּוְיָתָן - לְעֻמָּתוֹ עִם סְנַפִּירָיו בִּגְבוּרָה
מְקָרֵב לֵיה בָּרְיֵהּ, בְּחַרְבֵּהּ רַבְרְבוּתָא:
וְיִתְקָרֵב אֵלָיו ה' בּוֹרְאוֹ בְּחַרְבּוֹ הַגְּדוֹלָה
אֲרִיסְטוֹן לְצַדִּיקֵי יְתַקֵן, וְשֵׁרוּתָא:
סְעוּדָה וּמִשְׁתֶּה גָּדוֹל יַתְקִין ה' לַצַּדִּיקִים
מְסַחֲרִין עֲלֵי תַכֵּי, דְכַדְכּוֹד וְגוּמַרְתָּא:
מְסֻבִיםִ יֵשְׁבוּ הַצַּדִּיקִים מִסָּבִיב לְשֻׁלְחָנוֹת שֶׁל אֲבָנִים יְקָרוֹת
נְגִידִין קָמֵיהוֹן, אֲפַרְסְמוֹן נַהֲרָתָא:
נִמְשָׁכִים לִפְנֵיהֶם נְהָרוֹת שֶׁל שֶׁמֶן אֲפַרְסְמוֹן
וּמִתְפַּנְקִין וְרָוֵי, בְּכַסֵי רְוָיָתָא:
וּמִתְעַדְּנִים הַצַּדִּיקִים וְשׁוֹתִים לִרְוָיָה בְּכוֹסוֹת שֶׁמַּרְוִים
חֲמַר מְרַת דְמִבְּרֵאשִׁית, נְטִיר בֵּי נַעֲוָתָא:
יַיִן יָשָׁן מְשֻׁבָּח הַמְּשֻׁמָּר מִשֵּׁשֶׁת יְמֵי בְּרֵאשִׁית

הַבְּרָכוֹת לְאֵלֶּה שֶׁזָּכוּ לִשְׁמֹעַ אֶת הַשִּׁירָה הַזֹּאת:
זַ
כָּאִין כַּד שְׁמַעְתּוּן, שְׁבַח דָא שִׁירָתָא:
כְּמוֹ שֶׁזָכִיתֶם לִשְׁמֹעַ אֶת שֶׁבַח הַשִּׁירָה הַזֹּאת
קְבִיעִין כֵּן תֶּהֱווּן, בְּהַנְהוּ חֲבוּרָתָא:
כֵּן תִּזְכּוּ לִהְיוֹת קְבוּעִים בְּאוֹתָהּ חֲבוּרָה שֶׁל צַדִּיקִים
וְתִזְכּוּן דִי תֵיתְבוּן, בְּעֵילָא דָרָתָא:
וְתִזְכּוּ לָשֶׁבֶת לִפְנֵי הַשְּׁכִינָה בַּשׁוּרָה הָעֶלְיוֹנָה
אֲרֵי תְצִיתוּן לְמִילָי, דְנָפְקִין בְּהַדְרָתָא:
אִם תְּקַבְּלוּ וּתְצַיְּתוּ לַמִּלִּים שֶׁלִּי שֶׁיּוֹצְאִים בְּהָדָר
מְרוֹמָם הוּא אֱלָהִין, בְּקַדְמָא וּבַתְרַיְתָא:
מְרוֹמָם הוּא אֱלֹקֵינוּ בְּרֵאשִׁית וּבְאַחֲרִית - הוּא רִאשׁוֹן וְהוּא אַחֲרוֹן
צְבִי וְאִתְרְעִי בָן, וּמְסַר לָן אוֹרַיְתָא:
חָפַץ וְרָצָה בָּנוּ וּמָסַר לָנוּ אֶת הַתּוֹרָה

 
בברכת חג שבועות שמח
פיוט האקדמות עם תרגום
דפים קשורים
החיים במדבר - קבלת התורה סיני, שנת ב' אלפים תמ"ח, עבר זמן לא רב מאז יצאנו ממצרים וחנינו במדבר סיני, משה רבנו חילק אותנו לשבטים סביב למשכן ואמר כי עלינו להתכונן לקבלת התורה. קרא עוד... מנהגי חג השבועות חג השבועות או כפי שהוא מכונה במקרא 'חג הביכורים' הוא השני מבין שלושת הרגלים בהם היו בני ישראל עולים לרגל להקבלת פני השכינה בבית מקדשינו. קרא עוד... עוצמת כח התורה לכבוד חג השבועות, זמן מתן תורה, שיעור מפי הרב שלמה עופר שליט"א: עוצמת כח התורה ע"פ הספר 'נפש החיים' שמעו ותחי נפשכם! קרא עוד... מעמד הר סיני - קבלת התורה סיני, שנת ב' אלפים תמ"ח, שלשה ימים התקדשנו וביום השלישי התאספנו כולם למרגלות הר סיני, לא ידענו בדיוק מה עומד להתרחש אך היינו נרגשים ומתוחים ביותר. קרא עוד... החיים במדבר - קבלת התורה סיני, שנת ב' אלפים תמ"ח, עבר זמן לא רב מאז יצאנו ממצרים וחנינו במדבר סיני, משה רבנו חילק אותנו לשבטים סביב למשכן ואמר כי עלינו להתכונן לקבלת התורה. קרא עוד...

דפים קשורים

מנהגי חג השבועות שמעון גווירץ | שאו מרום עיניכם   ד' סיון ה'תשע"ג

חג השבועות או כפי שהוא מכונה במקרא 'חג הביכורים' הוא השני מבין שלושת הרגלים בהם היו בני ישראל עולים לרגל להקבלת פני השכינה בבית מקדשינו.

עוצמת כח התורה הרב שלמה עופר | שאו מרום עינכים   א' סיון ה'תשע"ב לכבוד חג השבועות, זמן מתן תורה, שיעור מפי הרב שלמה עופר שליט"א: עוצמת כח התורה ע"פ הספר 'נפש החיים'
שמעו ותחי נפשכם!
מעמד הר סיני - קבלת התורה שמעון גווירץ | שאו מרום עיניכם   ג' סיון ה'תשע"ד סיני, שנת ב' אלפים תמ"ח, שלשה ימים התקדשנו וביום השלישי התאספנו כולם למרגלות הר סיני, לא ידענו בדיוק מה עומד להתרחש אך היינו נרגשים ומתוחים ביותר. החיים במדבר - קבלת התורה שמעון גווירץ | שאו מרום עיניכם   כ"ח אייר ה'תשע"ד סיני, שנת ב' אלפים תמ"ח, עבר זמן לא רב מאז יצאנו ממצרים וחנינו במדבר סיני, משה רבנו חילק אותנו לשבטים סביב למשכן ואמר כי עלינו להתכונן לקבלת התורה. מנהגי חג השבועות שמעון גווירץ | שאו מרום עיניכם   ד' סיון ה'תשע"ג

חג השבועות או כפי שהוא מכונה במקרא 'חג הביכורים' הוא השני מבין שלושת הרגלים בהם היו בני ישראל עולים לרגל להקבלת פני השכינה בבית מקדשינו.

עוצמת כח התורה הרב שלמה עופר | שאו מרום עינכים   א' סיון ה'תשע"ב לכבוד חג השבועות, זמן מתן תורה, שיעור מפי הרב שלמה עופר שליט"א: עוצמת כח התורה ע"פ הספר 'נפש החיים'
שמעו ותחי נפשכם!
שדות חובה מסומנים באדום

הירשם כאן לקבלת ניוזלטר!

שדות חובה מסומנים באדום