page_title: קדושת יוסף וארץ ישראל | בשלח קדושת יוסף וארץ ישראל - בשלח | מוסדות שמ"ע :: מוסדות שמ"ע - שאו מרום עיניכם | הרב שלמה עופר

קדושת יוסף וארץ ישראל | בשלח

Addthis Facebook Twitter Google+ Email Print
אומר רבי נתן מברסלב זיע"א שכל הגלות שהייתה לבני ישראל במצרים הייתה גלות הנפש והמוח ואם בני ישראל לא היו יוצים מארץ ישראל לא הייתה הגלות הזאת, כי עיקר האדם זה המוח ואת כל המוחין מקבלים מארץ ישראל, "וייקח משה את עצמות משה עמו כי השבע השביע את בני ישראל לאמר פקד יפקד אלוקים אתכם והעליתם את עצמתי מזה אתכם" [שמות י"ג,י"ט]
עלון שאו מרום עיניכם | ח' שבט ה'תשע"ה
מסביר רבי נתן זיע"א שיוסף היה מקודש בקדושת ארץ ישראל ודרכו היינו יכולים להילחם בכל העמים כדי להיכנס לארץ ישראל, אפילו הים נבקע בזכות ארונו של יוסף שבזכות זה שיוסף נס ויצא מן הבית כך הים נס לפני בני ישראל, יוסף היה הצדיק של הדור וכן בכל דור צרך לשמוע לעצתם של הצדיקים ויש נועם בכל מח והנועם הזה נמשך מקדושת ארץ ישראל ויש חבלים שבאים להתקן, והחובלים שזה גלות המח השכיחו את הנועם מבני ישראל.

על כן כותב רבי נתן: וזאת הבחינה היא בכל אדם ובכל זמן שלפעמים מתעורר האדם אל הקדושה ומתלהב ליבו מאוד להשי"ת להשתוקקות נפלאה ונדמה לו שבוודאי יהיה איש כשר ולא ימנעהו שום מונע ותכף אחר שעה נופל מתשוקתו ונטמטם ליבו ונתבלבל מוחו, ושוכח לגמרי את כל התשוקה הראשונה כאילו ומעולם לא הייתה לו תשוקה כלל לעבודת הבורא יתברך.

ולפעמים התשוקה יכולה להיות זמן ארוך מאוד ולמרות זאת אחר כך נופל ומתבלבל ושוכח הכל כאילו מעולם לא הייתה תשוקה כי כל הקדושות מהמוחין הקדושים שהם עיקר האדם כי המח הוא הנשמה של האדם ועיקר המוחין הם המוחין של ארץ ישראל שהם הנועם העליון.

ושבא לאדם חשק דקדושה זה נמשך מארץ ישראל שזה נועם העליון ויחד עם ההארות הנפלאות נמשכים גם החובלים ואם לא מתקנם שוכח את כל הכיסופים על כן צריך האדם להזכיר לעצמו את כל ההארות שהיו, שעל ידי כולם יצליח גם בזמנים קשים.

ממשיך רבי נתן בהלכות ברכת הפירות (הלכה ג') כי נועם כל הפירות והתבואות המשביעים את האדם הכל נמשך מארץ ישראל, על ידי הפירות עיקר ההתקשרות לנועם העליון כי על ידי הברכה מושכים נועם לפרי שאוכלים כי אי אפשר לזכות לנועם העליון לחסות בנועם ה' כי אם על ידי דיבורי ברכות והודאות תפילות שירות ותשבחות שהם נועם נעים זמירות ישראל שהם קדושת ארץ ישראל יהי רצון שבזכות ר"ה לאילנות הבעל"ט נזכה לקדושת ארץ ישראל בשלימות.

דפים קשורים

האדם הוא עץ השדה הרב שלמה עופר | שאו מרום עינכים   י"ג שבט ה'תשע"ג

 

שבוע של ניגונים, שבוע של שירה, שירת הים, ראתה שפחה כנענית על הים ניסים ונפלאות שאפילו הנביא יחזקאל בן בוזי לא ראה. ט"ו בשבט, כל הבריאה מתחדשת, הכל מתחיל לפרוח צבע ירוק ולבלוב של אילנות עוטף את הכל. "אז ירננו כל עצי היער".
סדר תפילה ותיקון שמעון גווירץ | שאו מרום עיניכם   כ"ה כסלו ה'תשע"ב

בכל יום שני עורך הרב שלמה עופר שליט"א סדר תפילה ותיקון ברוב עם הדרת מלך ובכח רבים בוקועות התפילות את כל הרקיעים. התיקון מתקיים בבית הכנסת 'רשב"י', רח' ש"י עגנון 1 (שכונת רמת אליהו) ראשון לציון.

מה לנו ולחג האילנות? שמעון גווירץ | שאו מרום עיניכם   י"ג שבט ה'תשע"ב

רעב, צמא, מותש, השמש מכה על פדחתו.. כך התהלך לו מסכן, מצפה לישועה.. מדבר, חולות, רוחות, יובש, הצל אינו ממש מקובל בטירטוריה זו, החול בעיניים, היובש בשפתיים והתקווה שכבר עזבה את העיניים...
מגיע אותו אדם מוכה גורל לסוף היער ושם עומד ניצב כחלום מתוך אותם סרטים אשר שייכים לקטגוריית ה'מדע בדיוני', אבל לא, איכשהו החלום הזה השתחל לו לסרט הדרמה אותו הוא חי.

האדם הוא עץ השדה הרב שלמה עופר | שאו מרום עינכים   י"ג שבט ה'תשע"ג

 

שבוע של ניגונים, שבוע של שירה, שירת הים, ראתה שפחה כנענית על הים ניסים ונפלאות שאפילו הנביא יחזקאל בן בוזי לא ראה. ט"ו בשבט, כל הבריאה מתחדשת, הכל מתחיל לפרוח צבע ירוק ולבלוב של אילנות עוטף את הכל. "אז ירננו כל עצי היער".
ט"ו בשבט – ראש השנה לאילנות אברהם שיינברגר | אתר תפילה   י"ד שבט ה'תשע"ב "ומנהג טוב להולכים בתמים להרבות בפירות בעצם היום הזה ולומר דברי שירות ותשבחות עליהן… תפילה לט"ו בשבט ולאתרוג נאה הרב שלמה עופר שליט"א   י' שבט ה'תשע"ג

תפילה לט"ו בשבט ולאתרוג נאה מאת הרב שלמה עופר שליט"א

שדות חובה מסומנים באדום

הירשם כאן לקבלת ניוזלטר!

שדות חובה מסומנים באדום