page_title: אהבה ללא תנאים אהבה ללא תנאים | מוסדות שמ"ע :: מוסדות שמ"ע - שאו מרום עיניכם | הרב שלמה עופר

אהבה ללא תנאים

Addthis Facebook Twitter Google+ Email Print
...אלוקים עושה הכל כדי שנגיע ללמעלה ללא מינוסים, כדי שנוכל לנוח שם על זרי דפנה בלתי נבילים וכדי שלא נפצח במסע בכי נצחי...
דוד הוד | שאו מרום עיניכם | י' סיון ה'תשע"ב
אלו היו חודשיים מאד קשים בחיינו. בתוך ביתנו התגוררו דרך קבע מספר בני מיעוטים. הם הגיעו כל בוקר בשעה 6:50 ועזבו לקראת השקיעה בעשרה לשמונה. לא יכולנו לסלק אותם מביתנו, לא הייתה לנו ברירה.

שנתנו העריבה הייתה נקטעת לקול הפצצות פטיש  10 קילו שאותו, הם היו מניפים לכל עבר. זה היה מלווה בהרעדת האוזניים והלב כשהם היו משתמשים במקדחה. (למה דווקא במקדחה לא שמו כפתור שאיתו אפשר להנמיך את ה"באס" כמו שיש במערכות סטריאו?) החיים הפכו לכדור קושי ענק עם ענני אבק בתוך החדרים שריפדו את הבגדים. לתינוק זה היה גורם לקצרי נשימה מפחידים שהיו מטופלים ע"י כל מיני מכשירים מוזרים ופעם זה גם הגיע לאשפוז בבית החולים. הפועלים היו מסתכלים עלינו במבטים מזרי אימה, הם ידעו כנראה שאנו פוחדים מהם ממש והם אהבו את סוג היחסים האלו. הרגשנו בערך כאילו שאנו מתארחים אצל איזה שהוא "בן דוד" בביתו ב"כאסבה" של שכם רבתי. אבא היה מפחיד אותנו כל פעם כשהיה מתווכח עם הפועלים על כל מיני פרטים, הם היו מרימים עליו את הקול ופעם אחת זה כמעט הגיע לידיים.

לכל תהליך, יש תכלית ויש סוף.
זה קרה; השיפוצים הסתיימו ויצאנו מאפלה לאור גדול. סוף סוף זרקנו את מיטות הקומותיים מחלון המרפסת של הקומה השלישית ואת המיתה שנפתחת בלילה לארבע מיתות גנזנו בארכיון הציוני. התחלנו לחיות והמריבות הקבוצתיות של הילדים פסקו – קבוצת החדר ממוגן נגד קבוצת הישנים בסלון. הפסקת האש ממלחמת הכריות, נכנסה ליומה הראשון והנצחי. ענני האבק התפוגגו ונמוגו. והפסיקו לדפוק לנו בראש ולעשות לנו פרצופים ואבא הפסיק להפחיד אותנו, עם הוויכוחים שלו איתם.

מלחמת הכריות שלי
כל אחד מאיתנו נפגש בחייו עם סיטואציות כלל לא קלות. ענני אי ודאות אופפים את הראש ומכבידים על תפקוד המוח. לפעמים אף נרגיש את הלמות פיצוצי הלחץ דופקים על מרכז הראש. מצבים קשים שאיננו מוצאים להם מוצא מהסבך. זה נראה מסובך מידי מכדי שנוכל לטפל בזה ולהצליח לנווט את עצמנו אל מחוץ לבעיה הזו, זה נראה שזה "גדול עלינו". זה יכול להיות סוג של בעיה בפרנסה, בבריאות וזה יכול להיות מצב לא נעים שנקלענו אליו מול המנהל בעבודה או מול החברים בעבודה, מול הילדים של השכנים ששמו להם כמטרה להציק לבננו, או המורה של הבת שלא מצליחה להסתדר איתה.

אנו, בצער גדול, מתכווצים ומאבדים שיווי משקל, אנו מרגישים אבודים מבלי שמישהו יכול באמת לעזור לנו. לפעמים, אף זה נראה, שהעולם, על כל דרישותיו, מורכב הוא מידי מכדי שנוכל לציין "ווי" ליד כל אחת ממטלות חיינו.  זה יכול להיות אף "ניסיון" – "ניסיון רוחני" משמים, על ידו, מנסה אותנו אלוקינו, אבא שבשמים- ומשום מה איננו משוכנעים שאנו יכולים לעמוד בו.

למה לנסות נתין נאמן?    
אכן, מתי שמסתכלים על הקשיים, כמספר חזיתות שונות, שעבור כל אחת מהן צריכה חשיבה מחודשת, איך נלחמים ומתמודדים עם סוג של בעיה כזו, זה באמת  קשה מידי, מורכב מידי ובלתי מנוצח. אמנם, מתי שמבינים שיש שולח אחד, לכל ה"ניסיונות" וה"כפרות" השונות, – בלגן זה או אחר - שאנו עוברים בחיינו ולא תמיד יודעים על מה, זה כבר נראה יותר פשוט ועם עיקרון קל להבנה. ה-כ-ל, כל מה שנשלח לעברנו נבדק היטב ומגיע אלינו במידה ובמשורה, אבינו שבשמים מגביה ומנמיך את כפתור הלחץ עלינו, לפי רמת כוח הסבל שלנו. רמת כוח הסבל שלנו, ניתנת לנו משמים, בהתאם לשליחות אותה אנו אמורים למלא, בהתאם ל"תיקון" שלנו בעולם. "תנאי חיינו", מגיעים ומנוהלים משמים ע"י אב הרחמים האבסולוטיים. לנו, נשארה הבחירה, האם נשזור את מאורעות חיינו בחוט משי ורוד, או בקורי עכביש אפורים...

גם אם אנו עוברים עכשיו "צרות" כאלו ואחרות בגלל מינוסים אימתניים שצברנו – מעשים לא טובים שעשינו - בל נשכח, גם מתי שאבא מבטיח להעניש במקל גדול, הוא מפרק אותו לחתיכות לפני כן, "הטוב, כי לא כלו רחמיך" - כך אנו אומרים לאלוקים בכל "תפילת שמונה עשרה". אלוקים עושה הכל כדי שנגיע ללמעלה ללא מינוסים, כדי שנוכל לנוח שם על זרי דפנה בלתי נבילים וכדי שלא נפצח במסע בכי נצחי.

"אבינו אב הרחמן" (תפילת שחרית מתוך "אהבת עולם") נקרא מי ששולח לנו את כל אלו. "חמלה גדולה ויתרה, חמלת עלינו" זהו סוג היחסים בינינו לבין אבא שבשמים. מתי שיש "ניסיונות" או "קטעים קשים" בחיים צריך לחוות ולהרגיש זאת כאי נוחות לקראת הרווחה הגדולה ולא כדבר לא נעים בפני עצמו, צריך לקבל את זה כמו השיפוצים בבית. זה המבט וזו הראיה המציאותית והאמיתית.

אוהב...?  בוחן פתע!  
בל נשכח, שיש  מלכתחילה את המצבים שבהם איננו אמורים לנצח, אלוקים בוחן אותנו איך אנו חווים ומרגישים את חוסר ההצלחה תוך כדי שאנו אמורים להחזיק חזק חזק באמונה תוך כדי שאנו יודעים שהכל ממנו - אב הרחמים ו-ה-כ-ל לטובה. במקרים כאלו, אנו נבחנים, איך אנו מפסידים. האם אנו מפסידים בהרגשת כשלון צורב או בחיוך כלפי מעלה, כלפי אבא שבשמים: כן, הצלחתי להבין שרק אתה שולט על הקורה בעולם וגם אם עוד לא הצלחתי להבין מה פה היה לטובתי אולי אבין בהמשך או שאבין רק כשאגיע לעולם הבא, בינתיים, אני מבין שאני אוהב אותך אהבה גמורה. אני לא בוחן אותך, רק לך יש את היכולת לבחון אותי ואני גאה בזאת על הזכות שנפלה בחלקי להיבחן על ידך ולהוכיח לך את אהבתי אליך. אהבה ללא גבול, אהבה בלי תנאים.

אהבה ללא תנאים

דפים קשורים

מרחוק ומקרוב... שער ברסלב   ח' שבט ה'תשע"ב בזמן שנדמה לך שהאור מסתלק, אין זה אומר שאכן האור הסתלק, כי באמת הוא קיים, אלא שהוא התרחק מעט. וכאשר תדע זאת ותתכונן לכך, כי אז לא תבהל מההסתלקות, אלא תוכל להזכר באור ולהבין שלא תמיד אפשר לעמוד ממש קרובים אל האור, אלא לעתים יש לצפות בו ממרחק. עין הרע והסרתה (לצפייה) הרב שלמה עופר | שאו מרום עינכים   י"ט אדר ה'תשע"ב

חז"ל מלמדים אותנו כי עין רעה יכולה להשפיע באופן ישיר על חיינו ולהזיק לנו, ישנם אנשים שכאשר הם שומעים את צמד המילים "עין הרע" ישר קופצת להם מול העיניים מכשפה עם רטייה על עין אחת ועינה השנייה רושפת גיצי אש ועל פניה חיוך מרושע...
בספר עבודת הקודש לחיד"א מובא כי גם אנשים הקרובים אליכם ביותר יכולים לעשות לכם עין הרע ולא להיות מודעים לכך בכלל... ושם אף מובא דרכים להיפטר מעין רעה..

 

עוצמת כח התורה הרב שלמה עופר | שאו מרום עינכים   א' סיון ה'תשע"ב לכבוד חג השבועות, זמן מתן תורה, שיעור מפי הרב שלמה עופר שליט"א: עוצמת כח התורה ע"פ הספר 'נפש החיים'
שמעו ותחי נפשכם!
שדות חובה מסומנים באדום

הירשם כאן לקבלת ניוזלטר!

שדות חובה מסומנים באדום